Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Företaget som ansvarar för biljettförsäljningen för Taylor Swifts kommande turné utreds nu efter att webbplatsen kraschade på grund av ett överväldigande antal besökare. Den plötsliga ökningen gjorde att webbplatsen blev överbelastad, vilket ledde till att kunderna inte kunde köpa biljetter.
Detta har väckt kontroverser bland fans som har väntat i månader i väntan på nyheten om en ny turné. Företaget undersöks nu av tjänstemän för att fastställa orsaken till och konsekvenserna av kraschen. I ett uttalande på sin webbplats bekräftade företaget att de fått många klagomål från kunder om problem med åtkomsten till deras biljettplattform och bad om ursäkt för eventuella olägenheter som det kan ha orsakat. De sade också att de arbetar nära med tjänstemän för att undersöka vad som gick fel och hur de kan förhindra att liknande incidenter inträffar igen i framtiden.
Utredningen pågår och det återstår att se vad resultatet kommer att bli. Under tiden förblir Taylor Swifts fans hoppfulla om att de fortfarande kommer att kunna få biljetter till hennes kommande turné. Företaget har ännu inte tagit ställning till om det kommer att erbjuda kompensation till dem som drabbats av olyckan. Fansen uppmanas att hålla ögonen öppna för ytterligare uppdateringar från företaget när mer information blir tillgänglig.
Vita huset i USA har blivit inblandade i utredningen. USA:s president har uppmanat företaget att göra allt som står i dess makt för att se till att denna fråga löses snabbt och rättvist. Han vill också se till att inga kunder missgynnas av kraschen och att alla problem som uppstår till följd av kraschen åtgärdas så snart som möjligt.
Det återstår att se vad resultatet av utredningen kommer att bli och hur Taylor Swifts fans kommer att påverkas. En sak är dock säker: alla inblandade hoppas på en snabb lösning så att fansen äntligen kan få tag på biljetter till hennes kommande turné!
Taylor Swift släppte de första biljetterna till hennes kommande turné på tisdagen, men hemsidan var överbelastad med trafik eftersom biljetterna bara kunde köpas med en förköpskod som gavs till 3,5 miljoner fans. Många fans uttryckte frustration på sociala medier över webbplatsens tekniska problem och svårigheter att köpa biljetter. Trots problemen sålde alla biljetter ut redan på torsdagen och biljettförsäljaren Ticketmaster meddelade att försäljningen för personer utan förköpskod skulle avbrytas. Enligt CNN såldes 2 miljoner biljetter på en dag. Biljetter finns fortfarande tillgängliga på andrahandsmarknaden till exorbitanta priser, med vissa biljetter som kostar över 200 000 kronor. Taylor Swift har nu kommenterat frågan på hennes Instagram, där hon skyller på återförsäljaren för problemen och uttrycker sin egen frustration över svårigheterna att köpa biljetter.
Det är oklart vad som hände med Ticketmaster efter biljetthaveriet med Taylor Swift eftersom det inte finns någon specifik information om det. Men det är möjligt att det kan ha lett till klagomål från kunderna och eventuellt åtgärder från Ticketmaster för att förbättra sin biljettsystem och förhindra liknande händelser i framtiden.
Läs mer: Taylor Swift gör musikhistoria